THIS IS A READ-ONLY ARCHIVE FROM THE SORABJI.COM MESSAGE BOARDS (1995-2016). |
---|
You should hear the things that she says She says: "Hun, drop dead, I'd rather go to bed With Gabriel Garcia Marquez. Cuddle up with William S. Burroughs. Leave on the lights for bell hooks. I been flirtin' with Peirre Burton 'Cause he's so smertin his books." I like to go out dancing My baby loves a bunch of authors My heart's so broke and bleeding Baby's just sitting there doing some reading So I started watching some TV Played my new CD player too She said: "Turn it off or I'll call the cops And I'll throw the book at you." All this arguing made me get dizzy Called my doctor to come have a look I said: "Doctor hurry!" He said: "Don't worry I'll be over when I'm finished my book!" I like to go out dancing My baby loves a bunch of authors We've been living in hovels Spending all our money on brand new novels So I got myself on the streetcar And it drove right into someone The driver said: "I was looking straight ahead!" But he was reading the Toronto Sun. So my honey and me go to a counsellor To help figure out what we need She said: "We'll get your love growing, but before we get going Here's some books I'd like you to read." I like to go out dancing My baby loves a bunch of authors Lately we've had some friction Cause my baby's hooked on short works of fiction So we split and went to a party Some friends my girl said she knew But what a sight cuz it's authors night And the place looks like a Who's Who. Now I'm pounding the ouzo - with Mario Puzo Who's the funny fella? - W.P. Kinsella Who brought the cat? - would Margaret Atwood? Who needs a shave? - He's Robertson Davies! Ondaatje started a food fight Salmon mousse all over the scene Spilt some dressing on Doris Lessing These writer types are a scream! I like to go out dancing My baby loves a bunch of authors We'll be together for ages Eating and sleeping and turning pages -Moxy Fruvous- |
Quis s'acheve dans une chambre foncee J'entends au loin les sirenes Qui comme une vague me tirent, m'amenent Chez Morphee Emerville Ce doux piege Ou les gammes en delire s'arpegent M'emportent si loin des villes et je fuis, je fuis les escadrilles du privelage Beau sortilege On solde les vieuz pays au marche de gorilles Cache dans les bras de Morphee je regne, Nemo en exil Sur mes reves fragiles |
Un rire qui se perd sur sa bouche Voilà le portrait sans retouches De l'homme auquel j'appartiens Quand il me prend dans ses bras Il me parle tout bas Je vois la vie en rose Il me dit des mots d'amour Des mots de tous les jours Et ça m'fait quelque chose Il est entré dans mon coeur Une part de bonheur Dont je connais la cause C'est lui pour moi, moi pour lui, dans la vie Il me l'a dit, l'a juré, pour la vie Et dès que je l'aperçois Alors je sens dans moi, Mon coeur qui bat Des nuits d'amour à plus finir Un grand bonheur qui prend sa place Les ennuis, les chagrins s'effacent Heureux, heureux à en mourir Quand il me prend dans ses bras Il me parle tout bas Je vois la vie en rose Il me dit des mots d'amour Des mots de tous les jours Et ça m'fait quelque chose Il est entré dans mon coeur Une part de bonheur Dont je connais la cause C'est toi pour moi, moi pour toi, dans la vie Tu me l'as dit, l'as juré, pour la vie Et dès que je t'aperçois Alors je sens dans moi Mon coeur qui bat |
|
|
|
|
That doesn't mean we can't rape and pillage their cultural treasures, does it? I mean, that's the insult to injury part. Jeez. |
|
Fuckin' RIAA/ASCAP/bastard laywers! |
(Jacques Brel) Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Il faut oublier Je t'inventerai Je ne vais plus pleurer Tout peut s'oublier Des mots insensés Je ne vais plus parler Qui s'enfuit déjà Que tu comprendras Je me cacherai là Oublier le temps Je te parlerai A te regarder Des malentendus De ces amants-là Danser et sourire Et le temps perdu Qui ont vu deux fois Et à t'écouter A savoir comment Leur coeur s'embraser Chanter et puis rire Oublier ces heure Je te racontrai Laisse-moi devenir Qui tuaient parfois L'histoire de ce roi L'ombre de ton ombre A coup de pourquoi Mort de n'avoir pas L'ombre de ta main Le coeur du bonheur Pu te rencontrer L'ombre de ton chien Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Moi je t'offrirai On a vu souvent Des perles de pluie Rejaillir le feu Venues de pays De l'ancien volcan Où il ne pleut pas Qu'on croyait trop vieux Je creuserai la terre Il est paraît-il Jusqu'après ma mort Des terres brûlées Pour couvrir ton corps Donnant plus de blé D'or et de lumière Qu'un meilleur avril Je ferai un domaine Et quand vient le soir Où l'amour sera roi Pour qu'un ciel flamboie Où l'amour sera foi Le rouge et le noir Et où tu sera reine Ne s'épousent-ils pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas Ne me quitte pas |
freakin americans. |
|
|
|
I knew your song was MF because it's on the same album as the song I posted which does NOT suck! |
i did see judah bauer this weekend, he has a new band called 20 miles (dumb name). Pretty good blues shit....god some good polaroids |
|
email me yer address.... |
|
|
|
|
|
|
Monday, June 14, 2004 - 04:26 pm |